6/27/2008

A WEEK TRIP


Dah 1 minggu berlalu baru aku nak taip blog ni,huhu...Nothing special really,just wanna write about last week.Minggu lepas merupekan minggu jalan2,huhu...Stat ngan ari ahad aku pergi Kuantan.Melawat Aiman,my brother kat skolah lame dulu.Never thought i'll be there again,huhu...Not so much changes as far as i noticed.Aku telah nampak 1 baju yang agak unik,malangnye time 2 x de duet nak beli.Dammit!Next time maybe,hehe...Then we went to Kuantan Parade.There were so many people there and I also didnt buy anything.On our way home,it was raining heavily n we stopped at Lanchang for dinner.The food were not bad,although I really wanted to have 'kailan goreng belacan'.Haha...
Keesokan harinye,aku jejalan sendirian kat bandar raub.Have a haircut at a saloon sampaikan tengkuk aku berdarah.Agak ngeri di situ tp I heal quickly,haha...Seperti biase aku melawat kedai CD kesayangan n bli cite Narnia n Forbidden Kingdom.Tp sampai sekarang x khatam lg cite Narnia 2.Cite Forbidden Kingdom agak menarik.X sangke Monkey King 2 Jet Li.Aku leh x prasan,huhu...Then sebelum balik aku beli tiket KL coz ari esoknye aku nak g KL plak!Sempat beli 2 helai baju baru n dompet baru,huhu...
Pagi Slase tu aku bangun dengan susahnye.Haha...Nak g KL punye pasal sanggup bangun awal.Everything went well n aku sampai kat KL kul 11.15.Bagus tul naik Mara Liner.Cepat je.Agaknye sebab bukan cuti skola kut.Tapi aku tdo je dalam bas.2 yang x prasan kut lame dlm bas,hehe...Aku turun kat Titiwangsa n naik monorel turun kat Bukit Bintang.At last dapat gak jumpe Hafiz,huhu...N not 2 forget Hazwan.Kitaorg jejalan kat area BB 2.Pegi Pavilion,Times Square n Sg Wang.Penat tp enjoy.Kitaorg spend time tengok Hulk.It was amazing.I love that story,hehe...Lepas abes tengok wayang kitaorg dinner.1st time makan steamboat.X hengat....Tapi kalo ade peluang aku x pilih steamboat.X reti aku pakai chopstick 2,huhu...Tp not bad r,tp patutnye sayur 2 last skali,ha...That nite aku tdo kat umah membe Wan,Syed kot name die.
Ari Rabu pun sampai n tibe masenye aku kene balik ke Pahang.Tp sblm balik 2 sempat g Sg Wang.Saje nak menengok Hafiz keje kat kedai kasut walaupun dah kene warning jangan datang,haha...Puas round rupenye kat tingkat 2 je.Cis2,puas kitaorg naik sampai tingkat 6.Well,nothing wrong with having a part time job.Maybe 1 day I'll try.Susah nak mintak keje kat Raub ni,asyik2 girls only.Ish3...That evening aku balik naik bas kul 5.Sampai kat umah kul 7.Hm...ujan je dari KL sampai Raub.Balik umah mandi2 n tdo.Penat tp I think it's worth.I'm having so much fun with them.
Pagi Khamis 2 pun aku kene bangun awal lg.Xde r awl sangat sebenarnye,huhu.Saini nak datang Raub membeli belah.Haha...Cam biase,g melawat kedai CD lagi.Kaye kalo aku jd tokey kedai CD 2,hehe...Lagi2 kalo dapat customer cam aku ni.This time aku beli cite Kungfu Panda.Walaupun ramai suke watak Panda,tapi aku lagi suke watak Sifu.Kawai...Kitaorg then loitering kat KFC punye r lame,dari kol 1 smpi dkt kol 4.WiFi punye pasal r ni.Dapat aku dload macam2,haha...Akak KFC 2 dah pandang slack kat kitaorg,hehe...Meeno pun ade datang tp jap je.Nganta Saini kat stesen bas pastu anta aku balik.
Ari Jumaat x wat papepun.Lepak2 kat umah je.Tapi ari Sabtu pegi tengok gajah kat Kuala Gandah.Kitaorg pegi ni skali ngan rombongan skola my father.Gajah2 kat situ macam menyambut kitaorg dengan senyuman.Walaupun aku rase kesian tengok diorang kene rantai,tp I know it's 4 their own good.Yang menariknye,diaorg macam menari2.Totemo kawai...Tapi aku x dpt chance nak naik gajah.Lain kali je r.Tempat ni x sesuai kalo nak jejalan tp kalo nak mengkaji gajah bleh r datang.Tempat ni x luas pun.Aku sakit kepale sebab tempat ni agak panas.Huhu...! mende yang menarik,aku telah tertarik ngan seseorg yang aku nampak kat cni,haha...Naseb baik aku x tau sape.
Hm...1 week yang pnh ngan adventure abes camtu je.Amat best.Aku x tau stamina aku nak enjoy2 amat banyak.Guess after this I can go on a longer trip.Maybe further 2,huhu...I'm thinking Sabah or Sarawak.Kalo ade time and bajet bleh r.Bile lagi nak bejalan2 melancong kan,hehe...So,saving up from now!!!Gambatte!!!

Charm Han Kyul

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

1 comments:

Unknown said...

alaaa.. kalo nak pg sabah cakap je laa... huhuh.....
cari tourguide sorg ekkk.. huhu

 

Copyright @ 2013 ::Da LeGeNdArY ChArM::.