6/29/2009

+FROM PENANG WITH LOVE PART 3+

Secare rasminye aku ari ni bergelar pelajar USM. Pagi tadi wat lafaz ikrar ngan sign akujanji. Haha... Agak banggela gak. Tapi still trase cam bermimpi. Oleh sebab kekangan mase tedo yang amat terang dan nyate, aku pon 'berzikir' r time ceramah2 dalam dewan tadi. Sangat x tahan ngantok. Ari ni je aku berjage dari awal pagi sampaila sekarang which is about 11.15 p.m. sebab banyak aktiviti. Kepale aku pon sudah saket da... Majlis dinner tadi pon makan x lalu je. Aku melantak air oren bergelas2 n kesudahannye aku tgh mabok oren sekarang. Jangan termuntah sudah (rase2 itu agak ade ek). Petang tadi ade pertandingan cheer antare desasiswa (asrama). Terpakse r menebalkan muke wat cheer ngan tarian2 comel ala2 bear dance full house tu. Saket gak r tekak menjerit gile2. Pasni leh r aku try lagu Awie kalo karoke, haha... Walaupon wat gempak abes tapi kalah gak ngan Fajar Bakti yang telah menggunakan cheer yang same sejak 3 sem berturut2 (kate fasi2). Cis x aci, huhu... Yang paling best skali time senamrobik. X pernah2 aku enjoy senamrobik tu. Maybe sebab lagu2 n pengajar die ok kot. Sape kate Charm x leh menari? Siap gelek lagi tau. Haha... Tapi pasni x nak wat dah. Kalo reramai bleh r kot. Ish3...

Antare mende yang aku blaja ari ni ialah:

  1. Be different. Jangan jadi sangat typical ataupun try utk tiru orang lain. Kite mungkin akan menjadi same hebat seperti orang yang kita tiru tapi selame2nye kite x akan dapat mengatasi die. Dalam kate senangnye find your own identity.
  2. Develope the capacity and ability to solve problems together. Kite hidup dalam dunia ni bukanla sorang2. Ade gak masalah yang x leh kite selesaikan tanpa bantuan orang laen. Cari teman2 yang kite leh percaye. Secare tidak langsung perpaduan dapat dieratkan, bukan saje sesame Melayu, tapi dengan kaum2 yang lain.
  3. Give some seed of hope to those in need. Mungkin kita tidak sedar ramai lagi yang betul2 memerlukan bantuan kita di dunia ni. Orang2 ni mungkin menjadi mangse akibat peperangan n kemiskinan. Kita sebagai orang yang mendapat sedikit kelebihan dari mereka bertanggungjawab untuk cuba menolong mengubah kehidupan mereka. Bantulah mereka dari segi ilmu pengetahuan misalnya... Cube berhubung dengan sifat kemanusiaan dalam diri anda.
  4. To be the best and better. Kita tidak boleh untuk sentiasa leka dengan ape yang kita ada. Kalau ade sebarang kekurangan, cubelah atasinya agar ia akan menjadi kekuatan kita untuk esok hari. Sebabnya saingan pada hari ini semakin lame semakin hebat. Only the best will win and achieve what they desire.
Aku rase sampai cnila dulu entry kali ni. Besok kene bangun awal lagi untuk uruskan pasal pengajian pulak. Nak tengok2 kelas (kang sesat plak kalo x tau), tengok2 silibus n try wat transfer kredit. Untung2 2 tahun or 2 tahun setengah je. K r, kepale sudah berat, mau merebahkan badan atas katil plak. Huhu...

Charm Han Kyul

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation.

0 comments:

 

Copyright @ 2013 ::Da LeGeNdArY ChArM::.